К оглавлению - Триодь цветная.
В среду 2-й седмицы по Пасхе
На Литургии
блаженна от канона праздника, песнь 5-я.
Апостол Деяний, зачало 11. [Деян. 4, 13 – 22.]
Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше, яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, знаху же их, яко со Иисусом беста: |
Видя смелость Петра и Иоанна и приметив, что они люди некнижные и простые, они удивлялись, между тем узнавали их, что они были с Иисусом; |
Видяще же изцелевшаго человека с нима стояща, ничтоже имяху противу рещи. |
Видя же исцеленного человека, стоящего с ними, ничего не могли сказать вопреки. |
Повелевше же има вон из сонмища изыти, стязахуся друг со другом, |
И, приказав им выйти вон из синедриона, рассуждали между собою, |
Глаголюще: что сотворим человекома сима? Яко убо нарочитое знамение бысть има, всем живущим во Иерусалиме яве, и не можем отврещися: |
Говоря: что' нам делать с этими людьми? Ибо всем, живущим в Иерусалиме, известно, что ими сделано явное чудо, и мы не можем отвергнуть сего; |
Но да не более прострется в людех, прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек. |
Но, чтобы более не разгласилось это в народе, с угрозою запретим им, чтобы не говорили об имени сем никому из людей. |
И призвавше их, заповедаша има отнюд не провещавати ниже учити о имени Иисусове. |
И, призвав их, приказали им отнюдь не говорить и не учить о имени Иисуса. |
Петр же и Иоанн отвещавша к ним реста: аще праведно есть пред Богом вас послушати паче, нежели Бога, судите: |
Но Петр и Иоанн сказали им в ответ: суди'те, справедливо ли пред Богом слушать вас более, нежели Бога? |
Не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати. |
Мы не можем не говорить того, что видели и слышали. |
Они же призапрещше има, пустиша я, ничтоже обретше како мучити их, людий ради, яко вси прославляху Бога о бывшем: |
Они же, пригрозив, отпустили их, не находя возможности наказать их, по причине народа; потому что все прославляли Бога за происшедшее. |
Лет бо бяше множае четыредесяти человек той, на немже бысть чудо сие изцеления. |
Ибо лет более сорока было тому человеку, над которым сделалось сие чудо исцеления. |
Евангелие Иоанна, зачало 15. [Ин. 5, 17 – 24.]
Рече Господь ко пришедшим к Нему иудеом: Отец Мой доселе делает, и Аз делаю. |
Сказал Господь пришедшим к Нему иудеям: Отец Мой доныне делает, и Я делаю. |
И сего ради паче искаху Его иудее убити, яко не токмо разоряше субботу, но и Отца Своего глаголаше Бога, равен Ся творя Богу. |
И еще более искали убить Его иудеи за то, что Он не только нарушал субботу, но и Отцем Своим называл Бога, делая Себя равным Богу. |
Отвеща же Иисус и рече им: аминь, аминь глаголю вам, не может Сын творити о Себе ничесоже, аще не еже видит Отца творяща: яже бо Он творит, сия и Сын такожде творит. |
На это Иисус сказал: истинно, истинно говорю вам: Сын ничего не может творить Сам от Себя, если не увидит Отца творящего: ибо, что творит Он, то и Сын творит также. |
Отец бо любит Сына, и вся показует Ему, яже Сам творит: и болша сих покажет Ему дела, да вы чудитеся. |
Ибо Отец любит Сына и показывает Ему все, что творит Сам; и покажет Ему дела больше сих, так что вы удивитесь. |
Якоже бо Отец воскрешает мертвыя и живит, тако и Сын, ихже хощет, живит. |
Ибо, как Отец воскрешает мертвых и оживляет, так и Сын оживляет, кого хочет. |
Отец бо не судит ни комуже, но суд весь даде Сынови, |
Ибо Отец и не судит никого, но весь суд отдал Сыну, |
Да вси чтут Сына, якоже чтут Отца. (А) иже не чтит Сына, не чтит Отца пославшаго Его. |
Дабы все чтили Сына, как чтут Отца. Кто не чтит Сына, тот не чтит и Отца, пославшего Его. |
Аминь, аминь глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй Пославшему Мя имать живот вечный, и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. |
Истинно, истинно говорю вам: слушающий слово Мое и верующий в Пославшего Меня имеет жизнь вечную, и на суд не приходит, но перешел от смерти в жизнь. |