К оглавлению - Триодь цветная.
Во вторник 4-й седмицы по Пасхе
В понедельник вечера,
на Господи воззвах: поставим стихов 6. И поем настоящия два самогласна, повторяюще первый. И Минеи 3.
Глас 1:
Дланию пречистою создавый человека, пришел еси Благоутробне недугующия исцелити Христе, разслабленнаго во Овчей купели, словом Твоим возставил еси: кровоточивой же болезнь исцелил еси: хананеи отроковицу стужаемую помиловал еси, и прошения сотника не презрел еси. Сего ради зовем: всесильне Господи, слава Тебе. [Дважды.]
Непогребен мертвец сый, разслабленный видев Тя, возопи: помилуй мя Господи, яко одр мой гроб мне бысть. Что ми приобретение живота? Не требую Овчия купели, не имам бо никогоже влагающа мя, возмущающимся водам: но к Тебе источнику прихожду исцелений, да и аз со всеми зову: всесильне Господи, слава Тебе.
Слава, и ныне: глас 5:
Взыде Иисус во Иерусалим на Овчую купель, глаголемую иудейски Вифесда, пять притворов имущую: в тех бо слежаше множество немощствующих. Ангел бо Божий по вся лета сходя, возмущаше ю, и здравие подаваше приступающим верою. И видев Господь многовременна человека, глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? Немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель: врачем издах все имение мое, и милости улучити не сподобихся. Но Врач душ и телес глаголет к нему: возми твой одр и ходи, проповедуя Мою силу, и велию милость в концех.
И абие, Свете тихий: Прокимен дне.
На стиховне стихиры Осмогласника, глас 3:
Просветишася всяческая Воскресением Твоим Господи, и рай паки отверзеся: вся же тварь восхваляющи Тя, песнь Тебе всегда приносит.
Стих: К Тебе возведох очи мои:
Спаси мя Господи Боже мой, Ты бо всех еси спасение, буря мя страстей смущает, и бремя беззаконий погружает: даждь ми руку помощи, и к свету возведи мя умиления, яко един Благоутробен и Человеколюбец.
Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас:
Мученичен: Велия мученик Твоих Христе сила: во гробех бо лежат, и духи прогоняют, и упраздниша вражию власть, верою Троическою подвигшеся по благочестии.
Слава и ныне: глас 8:
В притворе Соломонове, тамо слежаше множество немощствующих, и преполовившуся празднику, обрете Христос тридесять осмь лет разслаблена лежаща, Владычним гласом глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? Немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель. Он же глаголет к нему: возми одр твой, и ходи: се здрав был еси, ктому не согрешай. Богородицы молитвами низпосли нам велию милость.
Таже, Ныне отпущаеши: По Отче наш: тропарь, и отпуст.
На Утрени,
на Бог Господь: тропарь воскресный, дважды. Слава, и ныне: Богородичен.
По 1-м стихословии, седален, глас 3:
Плотию смерть вкусивый Господи, горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, и человека на ню укрепивый, первыя клятвы одоление призывая, защитниче жизни нашея, Господи, слава Тебе.
Стих: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене:
Доколе душе моя, пребываеши во гресех? доколе приемлеши покаяния преложение? Приими во уме суд будущий, возопий Господеви: согреших, Безгрешне, помилуй мя.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Мученичен: Сияете верою пресветлая светила святии, благочестия рачителие, страстотерпцы прехвальнии: мучителей бо не убоявшеся ран, идольскую прелесть низложисте, победу имуще непобедимую, Крест истинный.
Слава, и ныне: Богородичен:
Прибежище и сило Богородице, державная помоще мира, молитвами Твоими спасай рабы Твоя от всякия нужды, едина благословенная.
По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Разслабление обретоша всетелесное разслабленнии, завистию стягненнии, в субботу разслабленнаго стягнутие помышляюще, глаголюще: не достоит целити в субботы, разоряти же отеческое субботы покоище, закона Тебе не ведуще Владыку, и целителя душ наших.
Слава, и ныне: тойже.
Воскресение Христово: псалом 50. Каноны праздника, со ирмосом на 8, и Минеи на 4. Кондак и ексапостиларий праздника.
На хвалитех поставим стихи 4, и поем настоящия стихиры, повторяюще первую, глас 3:
Поведаша вся чудеса стражие Твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше Воскресение Твое, еже мир славит: помилуй нас. [Дважды.]
Разсеянный мой ум собери Господи, и оляденевшее сердце мое очисти, яко Петру даяй мне покаяние, яко мытарю воздыхание, и яко блуднице слезы, да велиим гласом взываю Ти: Боже, спаси мя, яко един Благоутробен и Человеколюбец.
Мученичен: Царей и мучителей страх отринуша Христовы воини, и благодерзновенно и мужески Того исповедаша всех Господа Бога, и Царя нашего: и молятся непрестанно о душах наших.
Слава, и ныне: глас 8:
Господи, разслабленнаго не купель исцели, но Твое слово обнови, и ниже многолетный запят ему недуг: яко гласа Твоего скорейшее действо показася, и неудобоносимую тяжесть отверже, и бремя одра понесе, во свидетельство множества щедрот Твоих, слава Тебе.
На стиховне стихиры, глас 3.
Подобен: Велия Креста:
Явися разслабленным удесем слово Твое, якоже связание живоносное, Животворче мой Слове, егоже свидетельство, паче надежди одра взятие: егоже повелен ношаше, слежав на нем на мнозе.
Стих: Милости Твоя Господи, во век воспою.
Радуяся исполняет повеление разслабленный, Твоея всесильныя Владычния крепости, и одр свой нося хождаше, и свидетельствуя взываше: исцеливый сие мне творити повелевает.
Стих: Яко рекл еси: в век милость созиждется.
В летех многих и временех слежай, помилуй мя, зовет разслабленный удесы, Свободителю Христе, связана недоумением, и Спас одр взяти повелеваше, стягнув уды.
Слава, и ныне: глас 5:
При Овчей купели, человек лежаше в немощи, и видев Тя Господи, вопияше: человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в ню. Егда же прихожду, ин предваряет мя, и приемлет исцеление: аз же немощствуяй лежу. И абие умилосердився Спас, глаголет к нему: тебе ради Человек быв, тебе ради в плоть облекохся, и глаголеши: человека не имам: возми одр твой и ходи. Вся Тебе возможна, вся послушают, вся повинуются: всех нас помяни, и помилуй Святый, яко Человеколюбец.
Таже, Благо есть исповедатися Господеви: Тропарь воскресен, и Богородичен его. И отпуст.