К оглавлению - Триодь цветная.
В среду 5-й седмицы по Пасхе
Во вторник пятыя седмицы по Пасце вечера,
поставим стихов, 6. И поем стихиры Преполовению 3, повторяюще
я. Глас 4.
Подобен: Господи, возшед на Крест:
Наста преполовение дней, от спасительнаго начинаемых востания, Пятдесятницею же Божественною печатаемое, и светится светлости обоюду имущее, и соединяющее обоя, и приити славе предъявляющее, Владычняго Вознесения предпочитает.
Слыша и возвеселися Сион, благовестившуся Христову Воскресению: вернии же его сынове возрадовашася Сего видевше, и омывающа Духом скверну христоубийства: готовится торжествующи, обоих веселое преполовение.
Приближися Божественнаго изобильное излитие на всех, якоже написася, Духа: предузаконение проповедует преполовившееся, по Христове смерти и погребении и Воскресении, от Него данну сущу учеником, неложному обещанию, Утешителево показующу явление.
Слава, и ныне глас 6:
Празднику преполовляющуся, Твоего Христе Воскресения, и Божественнаго пришествия Святаго Твоего Духа, сошедшеся чудес Твоих воспеваем таинства, воньже низпосли нам велию милость.
На стиховне самогласны, глас 1:
Пятдесятницы наста дней преполовение, в немже Христос обнажив маловидно Божественную силу, разслабленнаго стягну словом, того от одра возставив, и боголепно чудотворяй в зданном теле, человеком дарова вечный живот, и велию милость.
Стих: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва.
Во святилище пришел еси Премудросте Божия, преполовляющуся празднику, уча и обличая непокоривыя иудеи, фарисеи и книжники, и вопия со дерзновением к ним: жаждай да грядет ко Мне, и пиет воду животную, и не вжаждет во век: веруяй Моей благости, реки потекут из чрева его жизни вечныя. О благости и благоутробия Твоего Христе Боже наш, слава Тебе!
Глас 2.
Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение:
Егда преполовение праздника наста, взыде Иисус во святилище, и учаше непокоривыя иудеи, глаголя: жаждай да грядет ко Мне, и пиет воду животную, вечную, и не вжаждется во век. Веруяй в Мя, реки потекут из чрева его, и имети будет свет животный.
Слава, и ныне: глас 8:
Преполовившуся празднику, учащу Ти Спасе, глаголаху иудее: како Сей весть писмена, не учився? Не разумеюще, яко Ты еси Премудрость устроившая мир, слава Тебе.
Таже, тропарь отпустительный, глас 8:
Преполовившуся празднику, жаждущую душу мою благочестия напой водами, яко всем Спасе возопил еси: жаждай да грядет ко Мне и да пиет, источниче жизни нашея Христе Боже, слава Тебе.
Тойже и на Бог Господь: в среду на Утрени.
В среду пятыя седмицы по Пасце на Утрени,
по 1-м, и по 2-м стихословии, седальны праздника: Воскресение Христово: псалом 50. И каноны 4-го гласа, со ирмосом на 8: и осмаго гласа, на 6. Кондак, и икос, и ексапостиларий праздника.
На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихи 4:
Премудрость, и сила, Отчее сияние, Слово присносущное и Сын Божий, во святилище прииде плотию, и учаше иудейския люди, жестокия и неблагодарныя, и удивляхуся премудрости богатству, вопиюще: откуду весть писмена, ни от когоже учився? [Дважды.]
Книжником затыкаше уста, иудеи обличаше Мессиа Господь, вопия к ним: не на лице законопреступницы, яко неправеднии судите, в субботу бо Аз разслабленнаго воздвигнух. Темже Господь субботы есмь и закона, что ищете Мене убити, умершия воздвигшаго?
Навуфеа камением побиша, лютии и законопреступнии, иудейское собрание неблагодарное: Исаию же пилою древяною растроша, в кал мудраго Иеремию ввергоша, Господа же на Крест вознесше взываху: храм разоряяй, спаси Себе, и уверуем.
Слава, и ныне, глас 4.
Просветившеся братие, Воскресением Спаса Христа, и достигше преполовения праздника Владычня, приискренно сохраним заповеди Божия, да достойни будем и Вознесение праздновати, и пришествие получити Святаго Духа.
Славословие великое. И отпуст.
На Литургии
Блаженна обоих канонов, песнь 9-я. Прокимен, и Аллилуиа праздника, Апостол, и Евангелие дне.
Апостол Деяний, зачало 32. [Деян. 13, 13–24.]
Во дни оны, отвезшеся от Пафа Павел и сущии с ним, приидоша в Пергию Памфилийскую: Иоанн же, отлучився от них, возвратися во Иерусалим. |
Во дни оны, отплыв из Пафа, Павел и бывшие при нем прибыли в Пергию, в Памфилии. Но Иоанн, отделившись от них, возвратился в Иерусалим. |
Они же, прошедше от Пергии, приидоша во Антиохию Писидийскую, и вшедше в сонмище в день субботный, седоша. |
Они же, проходя от Пергии, прибыли в Антиохию Писидийскую и, войдя в синагогу в день субботний, сели. |
По чтении же закона и пророк, послаша начальницы сонмища к ним, глаголюще: мужие братие, аще есть слово в вас утешения к людем, глаголите. |
После чтения закона и пророков, начальники синагоги послали сказать им: мужи братия! если у вас есть слово наставления к народу, говорите. |
Востав же Павел и помаав рукою, рече: мужие Израильтяне и боящиися Бога, услышите: |
Павел, встав и дав знак рукою, сказал: мужи Израильтяне и боящиеся Бога! послушайте. |
Бог людей сих избра отцы наши и люди вознесе в пришельствии в земли Египетстей, и мышцею высокою изведе их из нея. |
Бог народа сего избрал отцов наших и возвысил сей народ во время пребывания в земле Египетской, и мышцею вознесенною вывел их из нее, |
И до четыредесяти лет препита их в пустыни. |
и около сорока лет времени питал их в пустыне. |
И низложив язык седмь в земли Ханаанстей, даде им в наследие землю их. |
И, истребив семь народов в земле Ханаанской, разделил им в наследие землю их. |
И по сих, яко лет четыреста и пятьдесят, даде им судии до Самуила пророка: |
И после сего, около четырехсот пятидесяти лет, давал им судей до пророка Самуила. |
И оттуду просиша царя, и даде им Бог Саула сына Кисова, мужа от колена Вениаминова, лет четыредесять. |
Потом просили они царя, и Бог дал им Саула, сына Кисова, мужа из колена Вениаминова. Так прошло лет сорок. |
И преставль его, воздвиже им Давида в царя, емуже и рече свидетельствовав: обретох Давида сына Иессеова, мужа по сердцу Моему, иже сотворит вся хотения Моя. |
Отринув его, поставил им царем Давида, о котором и сказал, свидетельствуя: нашел Я мужа по сердцу Моему, Давида, сына Иессеева, который исполнит все хотения Мои. |
От сего семене Бог, по обетованию, воздвиже Израилю Спасение, Иисуса: |
Из его-то потомства Бог по обетованию воздвиг Израилю Спасителя Иисуса. |
Проповедавшу Иоанну пред лицем внития Его крещение покаяния всем людем Израилевым. |
Перед самым явлением Его Иоанн проповедовал крещение покаяния всему народу Израильскому. |
Евангелие Иоанна, зачало 18. [Ин. 6, 5–14.]
Во время оно, возвед Иисус очи и видев, яко мног народ грядет к Нему, глагола к Филиппу: чим купим хлебы, да ядят сии? |
Во время оно, Иисус, возведя очи и увидев, что множество народа идет к Нему, говорит Филиппу: где нам купить хлебов, чтобы их накормить? |
Сие же глаголаше искушая его: Сам бо ведяше, что хощет сотворити. |
Говорил же это, испытывая его; ибо Сам знал, что хотел сделать. |
Отвеща Ему Филипп: двема стома пенязь хлебы не довлеют им, да кождо их мало что приимет. |
Филипп отвечал Ему: им на двести динариев не довольно будет хлеба, чтобы каждому из них досталось хотя понемногу. |
Глагола Ему един от ученик Его Андрей, брат Симона Петра: |
Один из учеников Его, Андрей, брат Симона Петра, говорит Ему: |
есть отрочищ зде един, иже имать пять хлеб ячменных и две рыбе: но сии что суть в селико? |
здесь есть у одного мальчика пять хлебов ячменных и две рыбки; но что это для такого множества? |
Рече же Иисус: сотворите человеки возлещи. Бе же трава многа на месте. Возлеже убо мужей числом яко пять тысящ. |
Иисус сказал: велите им возлечь. Было же на том месте много травы. Итак возлегло людей числом около пяти тысяч. |
Прият же хлебы Иисус, и хвалу воздав, подаде учеником, ученицы же возлежащим: такожде и от рыбу, елико хотяху. |
Иисус, взяв хлебы и воздав благодарение, роздал ученикам, а ученики возлежавшим, также и рыбы, сколько кто хотел. |
И яко насытишася, глагола учеником Своим: соберите избытки укрух, да не погибнет ничтоже. |
И когда насытились, то сказал ученикам Своим: соберите оставшиеся куски, чтобы ничего не пропало. |
Собраша же, и исполниша дванадесяте коша укрух от пятих хлеб ячменных, иже избыша ядшим. |
И собрали, и наполнили двенадцать коробов кусками от пяти ячменных хлебов, оставшимися у тех, которые ели. |
Человецы же видевше знамение, еже сотвори Иисус, глаголаху: яко Сей есть воистинну Пророк, грядый в мир. |
Тогда люди, видевшие чудо, сотворенное Иисусом, сказали: это истинно Тот Пророк, Которому должно прийти в мир. |
Причастный: Ядый Мою Плоть, и пияй Мою Кровь, во Мне пребывает, и Аз в нем, рече Господь.
И отдается праздник. Служба Минеи поется на Повечерии.