К ВЕЛИКОМУ КНЯЗЮ ИЗЯСЛАВУ О ЗАКЛАНИИ ЖИВОТНЫХ В ДЕНЬ НЕДЕЛЬНЫЙ И О ПОСТЕ
В СРЕДУ И ПЯТОК
Приложение
к "Истории Русской Церкви" митрополита Макария. Книга 2, с. 550.
4
(К прим. 220)
Въспрашанье Изяславле князя, сына Ярославля, внука Володимеря, игумена Федосья
Печеръскаго монастыря
Что возмыслил еси, боголюбый княже, воспрашати мене, некнижна и худа, о таковой
вещи: аще есть неделя, то подобно ли в день воскресенья заклати вол, или овен,
или птици, или иное что? Аще подобно ясти? Неделя убо не наречеться, яко же
вы глаголете, но 1-й день, 2-й - понедельник, 3-й - вторник, 4-й - среда, 5-й
- четверг, 6-й - пятница, 7-й - субота. Все сотвори Бог 6 днии: небо и землю,
и вся, яже суть на ней, последи же над всеми царя человека, да обладает всем
тем на земли. А в неделю воскресе из мертвых Христос Бог наш; того деля честити
воскресенья Христова. А дотоле ци не было дни того? Был, но ни нарицалъся неделя.
Исходящим же израильтяном из Егупта от работы фараоня и прошедшим Чрьмное море
посуху, и введе я в пустыню, и пита я ту 40 лет, закон им дав на досце камене,
Божиим им перстом написан, и дан Моисею - суботу хранити поведено, отинуд не
делати, ни огня возгнещати, ни заклати, но вечер в пяток все приготовити, заутра
ясти, ни приходити ис храмины в храмину, еже хранят и до днешняго дни израильтяне.
И сниде Господь Бог на землю - жидовьская вся умолкоша, ни есми бо чада Аврамля,
но чада Христа Бога нашего и святаго крещенья, в онже сам Господь крестися;
крещеньем бо оцещаеться греси от рождества. А иже рекл ти в неделю не резати,
ни того ясти; но не от Святаго Писанья рекох ти, но от своего сердца. Рече бо
святый Павел апостол: Иже хто благовестит вам паче нас, а не яко мы благовестихом,
тот да будеть проклят. Ни есть ти возбранно, ни грех, еже резати в неделю и
ясти. Понеже мя еси воспрашал, того ради молю тя, имея преданье святых апостол;
аще бо кто тако творить - в суботу резати, а в неделю ясти, то яве жидовствует.
Аще кто отречеся в середу или в пятницю мяс не ясти - добро, велми полезно не
ясти. Не я сего завещаю, но святии апостоли, тако бо закон положиша: да всяк
крестьянин постився в среду и в пяток - белци от мяс и от молока, черньци -
от сыра, в середу бо жидове свет створиша на Иисуса, а в пяток распяша Господа.
Ты же, княже мои, аще бо которыя вины зареклъся еси или напасти ради, в середу
или в пяток мяс не ясти, глаголеть бо пророк Давид: Обещаитеся Господеви и воздадите
славу,- не достоять, чадо, человеку-крестьяну собе связати, но оже связан будет
отцем духовным. Мы бо имам преданья святых апостол во Господьских праздьницех,
и святыя Богородици, и всех святых праздников, в память святых апостол праздновати
духовно и от избытка вашего питати убогих. Понеже еси мене въспрашал, недостойнаго:
аще связан еси отцем духовным в середу и в пяток мяс не ясти, от того же разрешенье
приими; или сам ся еси зарекл, Бог мене ради простить тя. Егда же ся приключить
Господский праздьник в середу или в пяток, любо святыя Богородици, или 12 апостол,
то яжь мяса. Бог мира буди с вами. Аминь.
|